Slovenská čajová legenda Pigi čaj, ktorá sa vyrába pre slovenský trh už viac ako 40 rokov, mení svoju „tvár“.

Jeho výrobca, Baliarne obchodu Poprad, a.s. sa rozhodol pre redizajn obalu, ktorý spotrebiteľom prinesie zaujímavé informácie o histórii vôbec prvého porciovaného čaju na slovenskom trhu, pôvode čajových lístkov ako aj o zvláštnej forme fermentácie, ktorá dodáva Pigi čaju jeho typickú a nezameniteľnú chuť i vôňu.

„Design je často pre spotrebiteľa jeden z najdôležitejších ukazovateľov kvality a hodnoty výrobku pri rozhodovaní o kúpe. Práve u produktov dennej spotreby hľadá spotrebiteľ zmenu a prekvapenie. Preto sme sa rozhodli dodať tradičnému výrobku so stabilným postavením na trhu nový design so zaujímavými informáciami pre našich zákazníkov, vďaka ktorým sa podrobnejšie dozvedia, čo im na Pigi čaji vlastne tak chutí a vonia,“ hovorí Viliam Matušek, marketingový riaditeľ, Baliarne obchodu, a.s. Poprad.

Pigi čaj si Slováci vychutnávajú už úctyhodných 40 rokov. Svojho času bol tento obľúbený čierny čaj vôbec prvým porciovaným čajom na našom trhu a dodnes si zachováva stabilné miesto v čajových šálkach slovenských spotrebiteľov.

Nový dizajn krabičky má svoje opodstatnenie. Aj keď na to už väčšina ľudí zabudla, prapôvodný obal Pigi čaju vyzeral odlišne ako ten dnešný, ktorý funguje od prelomu 80-tych a 90-tych rokov.

Pigi čaj postmoderný

Pri tvorbe nového obalu sme si stanovili niekoľko cieľov:

1) Nesmieme príliš uletieť od aktuálneho PIGI čaju, aby ho spotrebitelia bez dodatočných komunikačných nákladov na pulte bez problémov spoznali

2) Chceme zachovať retro nádych

3) Chceme urobiť maximum pre čo najlepšiu čitateľnosť a rozpoznateľnosť čaju na pulte.

Venovali sme nemalý čas rešerši historických obalov na naše “domáce” čaje. Načreli sme do archívu Baliarní obchodu a prezreli sme si aj zbierky Slovenského múzea obchodu na túto tému. Inšpirácia prišla v podobe úplne pôvodného obalu Pigi:

Pigi Čaj pôvodný

Pri jeho analýze bolo hneď zjavné, že dnešný obal vznikol vlastne postupnou mutáciou a výtvarným degenerovaním pôvodného obalu, ktorý dodnes pôsobí harmonicky, ucelene a pútavo. Rozhodli sme sa nadviazať na jeho výtvarný jazyk a v novom riešení obalu zachovať určitú dobovosť či retro nádych, pravdivo odkazujúci na dobu vzniku tohoto produktu a na jeho tradičnosť. Zmenili sme hlavne kaligrafiu v samotnom názve čaju tak, aby bola moderná a čo najlepšie čitateľná. Samozrejme, zmenili sme množstvo detailov, upravili rozloženie farieb tak, aby zodpovedali pôvodnému výtvarnému zámeru spred 50 rokov. Celková kompozícia sa musela prispôsobiť odlišným priporciám krabičky a vďaka väčšiemu priestoru sme mohli spotrebiteľovi ponúknuť aj niekoľko informácii navyše, takže sa môžete dozvedieť napríklad, že:

Názov „Pigi“ je vlastne poslovenčenou skratkou „ P.G.“ (teda pídží) z anglického „Pekoe Golden“. Toto pomenovanie z čajového slovníka hovorí o veľkosti a vzhľade čajových lístkov. Pigi čaj je zmesou kvalitných indonézskych čajov prevažne z ostrova Jáva. Pri výrobe sa čaj reže na drobné časti, ktoré majú názov fannings, až potom sa fermentuje. Vďaka tomu získava svoju typickú plnú chuť, vôňu a medovú farbu nálevu.

Veríme, že výsledkom našej práce je nový, lepšie čitateľný obal. Za všetko hádam najlepšie hovorí feedback od zákazníkov, ktorí si buď redizajn vôbec nevšimli (“len prosím nemeňte obal, je výborny” – reakcia bezprostredne po zmene obalu ), alebo ocenili “nový vietor” v prístupe k produktu.

Nový Pigi čaj